رید هافمن (معرفی و بیوگرافی)
نویسنده : ، موضوعات : بلاگی ، 1 هفته پیش ارسال شده

بیوگرافی رید هافمن

فورچون در مقاله‌ خود در مورد رید هافمن (Reid Hoffman) تعبیر جالبی دارد: اگر در شبکه سازی،‌ یک معلم افسانه‌ای وجود داشته باشد، این فرد رید هافمن است.

اگر قبلاً نام هافمن را نشنیده‌اید کافی است سری به صفحه‌ی About در سایت Linkedin بزنید. در نخستین خط توضیح جالبی وجود دارد: لینکدین، در اتاق نشیمن خانه‌ی رید هافمن، تاسیس شد و آغاز به کار کرد.

البته لینکدین تنها تجربه‌ی رید هافمن در کارآفرینی نیست و او عضویت در هیأت مدیره PayPal (از بدو تأسیس) را هم در پرونده‌ی خود دارد. او اکنون عضوِ هیات مدیره‌ی Airbnb و Mozilla نیز هست.

علاقه زیادی به حمایت از جوان‌ها و سرمایه‌گذاری بر روی آنها دارد. در حدی که در سیلیکون ولی کالیفرنیا، معروف است که اگر می‌خواهید کار جدیدی راه بیندازید حتماً سری به هافمن بزنید.

خاطرات زیادی از او نقل می‌شود.

از جمله جلسه‌ای که برای زاکربرگ جور کرد تا بتواند با پیتر ثیل جلسه‌ای داشته باشد و سرمایه‌گذاری پانصدهزار دلاری پیتر ثیل روی فیس بوک انجام شود.

بیوگرافی رید هافمن و بررسی چند نکته مهم در زندگی نامه او

نکاتی از بیوگرافی رید هافمن

او در سال ۱۹۶۷ متولد شده و اکنون در نخستین سال‌های ششمین دهه‌ی زندگی خویش است.

هافمن در پروفایل لینکدین خودش، برای معرفی خود از سه عنوان استفاده کرده است: کارآفرین؛ استراتژیست محصول؛ سرمایه‌گذار.

چنانکه در مقاله‌ای در Wired درباره او نوشته شده، رید هافمن دوست داشت فیلسوف شود. او برای تحصیل فلسفه در آکسفورد بورسیه نیز دریافت کرد و به تعبیر خودش، تصمیم گرفت برای تقویت تفکر و اندیشه‌ی عموم مردم تلاش کند.

می‌خواست کتاب و مقاله بنویسد و به انسان‌ها بگوید که فکر می‌کند انسان قرار بوده چگونه باشد.

اما مدت کوتاهی از شروع دوره‌ی فلسفه نگذشته بود که احساس کرد کار دانشگاهی نمی‌تواند در مقیاسی که او دوست دارد تأثیرگذار باشد.

به همین علت، تصمیم گرفت به حوزه‌ی نرم‌افزار روی بیاورد و به این شیوه و با استفاده از این ابزار بر جامعه (و امروز می‌توانیم بگوییم: جهان) اثر بگذارد.

اگر چه ثروت او بیش از ۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود، اما مشخصاً در همه‌ی حرف‌ها و مصاحبه‌هایش می‌بینید که پول، جزو دغدغه‌هایش نیست و حتی حاضر نیست به عنوان یکی از شاخص‌های کم‌اهمیت هم در مسیر زندگی و موفقیتش به آن اشاره کند.

وقتی از لینکدین حرف می‌زند می‌گوید: «این روزها هر آدمی، شبیه یک کسب و کار است و همان‌طور که کسب و کارها با هم شبکه دارند، من دوست دارم آدم‌ها هم در لینکدین یا جایی شبیه آن شبکه داشته باشند».

به همین علت،‌ فروش لینکدین به مایکروسافت هم ظاهراً برای او چندان دشوار نبوده است؛ البته این را هم باید به خاطر داشته باشیم که او پس از این معامله به عضویت هیأت مدیره مایکروسافت درآمده است.

خودش هنگام صحبت در این‌باره چنین عنوانی را برای مقاله‌اش انتخاب کرده است: مأموریت ادامه پیدا می‌کند (The mission continues).

شروع مقاله‌اش هم ساده و خواندنی است: تقارن جالبی است که من، این پستِ لینکدین خود را از روی Surface مایکروسافت خودم می‌نویسم و آپدیت می‌کنم.

نقل قول رید هافمن - جملات رید هافمن

رید هافمن و شبکه ها

تقریباً همه‌ی حرف‌های رید هافمن را می‌توان حول یک محور دید و شنید و تفسیر کرد: شبکه‌ها و زندگی شبکه‌ای.

جهان امروز، جهان پیوستگی و شبکه‌هاست. همه به یکدیگر وصل هستیم و این اتصال، هر روز بیش از پیش است. کسب و کارها، مدل‌های درآمدی، پلتفرم‌ها، مدیران منابع انسانی و خلاصه هر کسی که می‌خواهد در جهان جدید زندگی کند و قدرتمند و تأثیرگذار باشد،‌ باید شبکه‌ای بودن را به عنوان ماهیت جهان جدید بپذیرد.

او خود نیز وقتی رفتار کاربران لینکدین را نقد می‌کند به این نکته اشاره دارد که کاربران، به جای درک مفهوم شبکه و استفاده از پتانسیل‌های آن، از لینکدین به عنوان فضایی برای قرار دادن رزومه خود استفاده می‌کنند.

اگر مردم به کمک جرقه‌ای می‌‌توانستند در یک لحظه پتانسیل شبکه را بفهمند، تولید ناخالص داخلی کشور ناگهان بالا می‌رفت. اما ظاهراً شبکه‌های سیناپسی مغز ما هنوز خود به شکلی متصل نشده‌اند که عمق مفهوم شبکه را درک کنند.

کتابهای رید هافمن

تا کنون دو کتاب از رید هافمن منتشر شده است:

کتاب استارت آپ شما (The Start-up of You) که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و ما هم در مطلبی تحت عنوان شبکه سازی، بخش‌هایی از آن کتاب را مرور کرده‌ایم.

اتحاد (Alliance) نام کتاب دیگر رید هافمن است که با همکاری دو نفر دیگر نوشته شده و در سال ۲۰۱۴ توسط انتشارات دانشگاه هاروارد منتشر شد. عنوان فرعی کتاب اتحاد چنین انتخاب شده است: مدیریت استعدادها در عصر شبکه‌‌ها.

نویسندگان این کتاب کوشیده‌اند در مورد چالش‌ها و راهکارهای مدیریت منابع انسانی در دوران جدید صحبت کنند و معمولاً از مثال‌های مربوط به لینکدین هم در تأیید این که خود در عمل به حرف‌هایشان وفادارند استفاده می‌کنند.

پادکست رید هافمن

ما در مطلب جداگانه‌ای به مجموعه پادکست رید هافمن درباره بزرگ کردن کسب و کار با عنوان Masters of Scale اشاره کرده‌ایم. این مجموعه می‌تواند برای کسانی که به بزرگ‌کردن کسب و کارها – خصوصاً در حوزه‌ی دیجیتال و فضای آنلاین – علاقه‌مند هستند مفید باشد.

[ مطلب مرتبط: معرفی پادکست Masters of Scale ]

 

برخی از سوالهای متداول درباره بهین بلاگ

بهین بلاگ چیست و چه می‌کند؟

چه درس‌هایی در بهین بلاگ ارائه می‌شوند؟

هزینه ثبت‌نام در بهین بلاگ چقدر است؟

آیا در بهین بلاگ فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

با بهین بلاگ همراه شوید

آیا می‌دانید که فقط با درج نام کاربری و ایمیل خود می‌توانید به جمع بهین بلاگی‌ها بپیوندید؟

اطلاعات ثبت نام

ترتیبی که گروه بهین بلاگ برای خواندن مطالب سری شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد میکند:

سری مطالب حوزه شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق مطالب برای وبسایت بهین بلاگ محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع و شرعا حرام می باشد.
تمامی حقوق مطالب برای وبسایت قدرت گرفته از : بک لینکس